Saturday, 27 June 2009

Langkah Benar...

SAlam utk semua...

seperti biasa jangkaan demi jangkaan telah digambarkan, aku melepaskan apa2 yang patut dilepas melupakan suatu langkah yang tidak sia2...

seperti biasa manusia bila dah mula rasa selesa di suatu tempat mereka mula untuk beralih arah, mengeji, menghina, dan mencaci merupakan amalan biasa manusia duniawi...

tekanan demi tekanan mulai terasa, dari pelbagai arah, masa, $$$, dgn tabiat manusia yang kadang2 membuatkan aku pening kepala... huh..sumpah x paham..

tapi sebenrnye apabila kita merasakan diri ini tidak dpt diterima masyarakat, maka mcm2 perkara akan berlaku. ade yang melenting, melantun dan yang jd semakin entah apa2 pon ade( x sedar diri).

sedarlah kte ni semuanya datang dari tempat yang sama, terjadi dr benih yang hina, keluar pon dari tempat yang hina...

so, mane salah faham tolonglah selesaikan jgn 'beria ia" nak cari kesalahan orang.

P:s selamat menanggung beban yang baru tu HC..

Monday, 22 June 2009

Manifesto

Salam to everyone...

selesai manifesto, tepat permikiran dalam konteks yang tak pernah berubah..

pembawakan yang sama dr bakal2 HC..

selesai sudah, membuka lembaran persoalan yang baru??

permasalahan yang bakal timbul selepas ini..

smoga segala salah faham yang wujud tidak berpanjangan..

kpd semua yang bertanggungjawab..please fikir kenape budak2 x berminat dgn benda2 nii..

cmmon aku taw korg matang satu tahap, ptut lebeih faham..jge lah amanah yg diberi..peluang tu beb..

papepon aku ttap dgn permikiran part 1..

Friday, 19 June 2009

Persaingan..

2 terkeluar lagi 8 meneruskan persaingan,...

tak sangka baru dalam usia 19 tahun sudah ade unsur2 wang digunakan..

huhu.. kepada semua calon gud luck utk korg n all the best..

4 teratas sudah pasti milik yang btol2 layak...

teruskan usaha jgn lah rse takot utk berjuang..aku tetap mnyokong kalian..

P/S jgn giler kuasa lah... by mr H: ruginye ko x msok..
by mr Zul: ruginye ko x layak bertanding
to mrs B: taw la bnyk duet, pegi la lompat parti ke..yg penting ko dah x layak
to mr A,N,L,A : gudluck utk korg aku yakin korg btol2 tulus bukan gila kuasa punya orang..

Thursday, 18 June 2009

simpulan..

Salam sume kawan2..

Agak lama aku tak menjengah ke blog ini, hanya sempat melihat segala perkembangan semasa sahaja..sudah lama aku ingin berkongsi segala perihal yang sentiasa membelenggu fikiran ini. tika semester baru bermula sudah pastinya jangkaan aku terhadap penjadualan sebulan pertama memang tepat. Lecturer selalu tak de, masing2 ada hal mereka.. macam biasa sesuatu perubahan memang mengambil sedikit masa. Alhamdulillah, aku suka dgn semua lecturer yang mengajar pada sem ini, cuma ade sorg dua yang agak kelam kabut dalam mengajar subjek yang aku minat. Jadual untuk sebulan pertama agak tidak tertekan, tiada kelas malam sangat flexi. Aku berharap semua yang aku belajar semester ini difahami dgn mudah kerana aku telah kecundang sem yang lalu..

Aku sudah satukan mereka kembali, mmg mendapat tentangan mse mula2 tu. Tp hasilnye sekarang agak baik namun ak sudah nampak dia gembira semacam..hmm tape2 observe dulu..tp bile dah ok sorg plak lagi buat hal..ak try untuk dgr cerita kedua2 pihak namun hmm hasilnye aku terus terasa..cukuplah aku rase ak tak mahu lagi terlibat dgn masalah mereka..kepada kamu2 semua dah2 taw jgn gadoh2 x elok..blaja je la..buat hal masing2 je..pe2 pon in term of friendship ak nak ckp yg walau mcm mne kte benci seseorang tu korg tetap saling memerlukan antara satu sama lain. aku sayang kelas aku yang dulu, tak penah gadoh2..mula2 bell*,irin*,Ik*n,then come asm*..hmm aku tanak cakap lepas ni spe yang sepatutnye btul2 kena pulau..mungkin aku..to all my frenz sorry 4 everything..

ths sem i have decided that i want totally concentrate on my life..no more plc, juz want to join d activity. dun wan to be the candidates it totally harsh to balance it at the same time. i have my own commitment to my beloved one.even there's still many request from many party ask me to be one of the candidates but, for me juz let me observe the condition what will goin to happen after ths hmm ...juz want to say sorry 4 everything.. coz i'm not a perfect person.

hmmm k la...:]

Wednesday, 10 June 2009

Sunday, 7 June 2009

to all budak prelaw...

esok ade EGM taw..mesyuarat agung tergempar haha..

so pegi la yea..kol 8 malam
kat dewan sarjana
masuk adalah percuma

datang taw...

Saturday, 6 June 2009

penat..

Salam kepada sape2 je la...

alhamdulillah lega kerna dapatku merasai terus kehidupan sehingga saat ini..

terima kasih yang tidak terhingga kepada tuhanku yang maha agung dan yang maha esa, yang sentiasa memberi petunjuk akan kekhilafan dan kedangkilanku selama ini...

aku sedar aku hanyalah insan biasa yang masih mentah untuk mengharungi segala liku2 kehidupan..

nak cakap tentang masa depan mmg tak perlu buat masa ini, kerana hidupku sekarang yang masih tidak terurus sentiasa membaw aku kepada kekalutan yang kadang2 membuatku lemas tika masih mentah ini..

kepada sahabatku teruskanlah usia kalian sementara masih berada, jangan sombong, riak, atau lebih tinggi lagi ujub, dengan segala kelebihan dan nikmat yang telah diberi. Sedarlah entah apa yang ada pada diri kita ini yang tidak pernah menyatakan terima kasih pada yang esa, kawan2, mahupun ibubapa kita yang telah bnyk memastikan keberterusan dalam kehidupan. Tiada puitis atau bibik manis yang diperlukan untuk menyatakan terima kasih terhadap apa yang telah kalian terima..tidak sukar hanya TERIMA KASIH..

maafkan diri ini yang memang terasa hina sejak akhir2 ini..

tahniah kepada bro Nasha kerana terus mempertahankan posisimu..
no more Erdogan, no more controversy..daulah khilafah..to bro husam, i know u can change ur perception avoid all the misunderstanding, try to do something that will give everybody a lot of confident in this arena. Juz one, bring back the confident. There's still a little space 4 all of u to achive all the mission before all of us enter the age of 22..

ape2 pon hidup ini sementara tayah la nak riak k..

pe pon TERIMA KASIH..

Tuesday, 2 June 2009

they called them perfectionist...

Salam...

permulaan yang baik untuk semester baru ni..lecturer yg mngajar kelas ak agak best2 la...

cara mereka berfikir memang agak berbeza...

pengalaman meningkatkan kematangan...

terus masuk ke isi saya yang pertama iaitu mengenai perfectionist, cukupla last sem b n d berpuak puak..

tak perlu ak rse b n d terus berpuak puak,smoga permikiran kami semua pada sem ni akan terus menjadi semakin matang dgn bantuan madam2 sekalian..

membaca santapan hari2 terkejut dgn runtuhnye sebuah empayar(arena of shame),klu kat benua eroapah adanya Orange Arena..dgn harapan adanya sebuah suruhanjaya untuk menyiasat segala punca yang mnyebabkan bakal runtuhnya sebuah empayar di sebuah negeri yang mungkin akan tersebar satu malaysia(1Malaysian)...

tak pernah sebelum ini dgn bajet yang sebegitu besar hampir mencecah 300 jut, mnyebabkan bakal runtuhnya sebuah empayar..kepada suruhanjaya yang bakal ditubuhkan siasatlah dengan telus mana2 pihak yang perlu didakwa perlu dibawa ke pihak yang betul..

tp klu rakyat takot atau bimbang akan adanya mungkin menara setinggi KLCC runtuh seperti yg di pantai timur, maka wajib lah bg kita untuk mengelak kemudharatan dgn menukar empayar yang tampak semakin mngarut hari demi hari..

berjuanglah rakyat untuk keselamatan diri anda sendiri..

papepon sbg seorang pelajar tingkatkan prestasi, kurangkan kontoversi(Wahid)

p/s: mana2 yang rse bersalah tu cepatlah mngaku sebelum betul2 hancur empayarmu..

belajar terus belajar..(GPMS) haha